My new life in Trondheim!

«Sometimes good things fall apart so better things can fall together»
Livet mitt fikk en plutselig vending på slutten av sommeren. Neida, jeg har verken fått en skummel diagnose eller blitt gravid 😉

IMG_2264

Nidelven en solskinnsdag 🙂

tr3

Avskjedsklinings med Pinto-troll ❤

Jeg søkte i vår masterutdanning i Trondheim, men hadde aldri trodd jeg skulle komme inn siden det var nærmere 230 søkere til 15 skoleplasser. Jeg er ikke så himla god i sannsynlighetsregning, men selv jeg skjønner at det gir dårlige odds…!
Da jeg fikk mail om at jeg hadde fått plass måtte jeg lese mailen tre ganger før jeg skjønte at det faktisk stemte. Jeg skulle bli fulltidsstudent igjen, denne gangen i bartebyen! En by jeg knapt har satt mine pailabber i!!

Plutselig skulle livet mitt forandres totalt bare på et par uker! Leiligheten i Sandefjord skulle leies ut, jeg måtte finne meg et krypinn i Trondheim, og det er faktisk ikke bare, bare når du har tre små, hårete, bjeffete ankelbitere 😉 Den forvokste ponnien måtte settes ut på helfôr, da livet som student dessverre ikke er så lukurativ at jeg har råd til å sitte med havremopeden 😦
Jobben måtte sies opp, også var det selvfølgelig selve flyttedelen. Hva er vel morsommere enn å pakke ned en leilighet på 120 kvm, dytte det man får plass til
inn i en svensk doning, kjøre ni timer nordover for så å pakke alt opp igjen?

tr

Vakre Bakklandet!

Det var mye stress en stund, men den gode gamle klisjeen stemte, det ordner seg faktisk for snille piker! 😀
Tusen hjertelig takk til alle snille sjeler som hjalp meg å finne leilighet, dro på visninger, delte annonser, ryddet, vasket, pakket ned og pakket opp med meg! Uten dere hadde jeg nok fortsatt sittet i Fjorden og klødd meg i hodet!

tr1

Mitt nye nabolag på Møllenberg.

Så nå sitter jeg altså her da, i en sliten, gammel leilighet på Møllenberg i Trondheim, men jeg kan ikke si annet etter en måneds tid enn at jeg stortrives i bartebyen!!! 😀

4 tanker på “My new life in Trondheim!

  1. Så flott at du trives!!!! Men vi savner deg på stallen alikevel vi da!!!! Havremopeden har det kjempefint!!! Klem klem

    • Jeg savner dere og!! Første måneden var det egentlig litt deilig ikke å ha hest, men nå savner jeg heselukten og riding! Jeg kommer nok tilbake til dere om et par år! 😀 Klem

Legg igjen en kommentar